12.9.15

De tijd tikt altijd door


Tik - tak - tik - tak
Ik hoor mijn horloge tikken en ondertussen tuur ik naar buiten. Langzaam wend ik mijn gezicht naar beneden om te kijken hoe laat het is en denk dat ik nog heel wat moet doen.


In de zomervakantie was er een gezellig rommelmarktje in Mariakerke, daar ging ik naartoe samen met nonkel, tante en de nicht. Het is altijd fijn om in straatjes rond te slenteren en te kijken naar de spullen die mensen niet meer nodig hebben. 
Tijdens het slenteren kwam ik bij een standplaats van een oude mevrouw terecht die bijna al haar juwelen verkocht, ik kon niet geloven dat iemand zo veel juwelen kon hebben (het feit is bewezen). Toen ik aan het snuisteren was tussen haar juwelen vond ik een prachtig goudkleurig horloge van Pontiac. De prijs was echt spotgoedkoop, ze vroeg er maar 1 euro voor. Ik kocht het horloge. 

Later toen we weer naar huis gingen, gaf ik het horloge af aan mijn nonkel en tante. Zij gingen een batterijtje voor het horloge zoeken. Paar dagen later kreeg ik een telefoontje van mijn tante dat er iets kapot aan het horloge was en dat het herstelt moest worden. Ik heb nog altijd geen horlogemaker gevonden, toch draag ik het horloge soms voor de lol, gewoon omdat ik het mooi vind.

Ondertussen heb ik een nieuw horloge gekregen, een Rodania. Het is een erfenis van mijn mama haar tante. Ze zei dat ik het mocht hebben. Het is ook een heel mooi horloge maar ik ga er ander bandje aan laten maken.( Misschien een bruin?)

Gaan jullie eens naar een rommelmarkt? Wat voor een horloge hebben jullie?

16 opmerkingen :

  1. Ik vind beide horloges echt prachtig! Hopelijk vind je snel een horlogemaker, want het zou zonde zijn om het niet te dragen! En ja, het dragen voor de lol kan natuurlijk ook, maar het is toch altijd leuker als hij werkt, toch? (: En rommelmarktjes vind ik echt geweldig, je ziet er de mooiste dingen liggen, ook al zijn die in andermans ogen prullen. Onlangs ben ik ook naar eentje geweest, en heb een Instax Polaroid gekocht voor amper €5, kan je geloven hoe blij ik daarmee was? Hahah! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat geweldig dat je een polaroid camera gevonden hebt, dat is echt geluk hebben!

      Verwijderen
  2. Oh wauw, waarom zie ik nooit van die dingetjes? Hij is echt mooi. Ik ga de volgende keer als ik naar een rommelmarkt ga, toch wat beter rondkijken (: liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my, wat een schatten! Je ziet, iemand ander z'n "rommel" is andermans schat ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toffe horloges zeg! Ik vind horloges prachtig, alleen vind ik ze niet fijn zitten. Daarom kijk ik dus maar op mijn mobiel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit echt mooie horloges! Zelf heb ik een roségouden van fossil. Die is ook erg mooi vind ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, prachtige horloges, ik ben nog altijd opzoek naar DE horloge voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rommelmarkten zijn zo fijn. Ik ga er eigenlijk veel te weinig naartoe. Wat een leuke en mooie aankoop! Eén euro maar! Wel jammer van het batterijetje, haha. PS: je hebt er een nieuwe volger bij, wat heb je een fijne blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, beiden echt prachtig! En die eerste voor maar 1 euro! Wel jammer dat er iets kapot is, maar bij blijft supergaaf! Die tweede is ook zo mooi, met dat goud en zwart. Ik heb eigenlijk geen horloge... Hmm... tijd om eens een leuke te scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke horloges! Ik moet ook eens zo'n leuke zien te scoren

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rommelmarkten zijn leuk! Prachtig horloge is dit zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, zo goedkoop zeg, één euro?! En kapotte horloge → gewoon dragen, de mijne tikte ook niet (nu opeens weer wel?) maar ik droeg hem als 'accessoire', haha. Ik vind ze echt erg mooi! Heb je mijn mailtje al gezien trouwens? (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je mailtje gekregen en hem beantwoord :).

      Verwijderen
  12. Ooooh, wauw wat een prachtige horloges! Zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen