6.9.15

Recept: bananen - havermoutkoekjes


Er staat een heerlijke dampende mok thee op de marmeren tafel. Ondertussen speelt er een rustig liedje af van mijn spotify afspeellijst. Ik zit in de zetel en ik nip van mijn thee en daar voor mijn neus ligt er een heerlijk banen - havermoutkoekje. 
Deze koekjes zijn zo lekker dat ik bijna een volledige ovenplaat vol met koekjes heb opgegeten (Ik heb de koekjes opgegeten, niet de ovenplaat).  Ik wil graag met jullie delen hoe je deze koekjes maakt.




Benodigdheden:

• 2 bananen
• 100 g havermout
• 1 eetlepel suiker (dit kan je weglaten, de banaan bevat ook al wat suikers)

Bereidingswijze:

• Verwarm de oven voor op 180°C
• Prak de banaan
• Meng de geprakte banaan met de havermout en eventueel de suiker
• Maak hoopjes van het mengsel op de bakplaat
• Laat de koekjes 10-15 minuten bakken in de oven
• Als de randjes goudbruin zijn, zijn de koekjes klaar.

Je kan de banaan vervangen door iets anders, laat me weten wat jij eventueel zou gebruiken van fruit.

PS: Ik zou het heel fijn vinden als je me zou volgen op bloglovin' of Instagram

9 opmerkingen :

  1. 'Ik heb de koekjes opgegeten, niet de ovenplaat', hahah! Hoe jij dat zo droog erbij vermeld, geniaal! (; Kan je trouwens geloven dat ik nog nooit havermoutkoekjes heb gegeten? Opesie, hoog tijd dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon maar dat mensen niet denken dat ik een ovenplaat heb opgegeten, het zou wel een beetje vreemd zijn. :)

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk makkelijk recept! Het is dat we op het moment geen banaan in huis hebben, maar anders was ik direct naar de keuken gegaan om ze te maken. Binnenkort maar eens bananen kopen, ik onthoud je recept nog even!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, zo makkelijk! Ik ga dit onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk recept. Zeker de moeite waard om te proberen lijkt mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammie, wat ziet dit er lekker uit! Het klinkt ook gewoon lekker "bananen-havermoutkoekjes". Ik moet dit echt gaan uitproberen! Ik weet niet of ik het met ander fruit zou doen, bananen zijn al zo geweldig ;)

    BeantwoordenVerwijderen