1.10.15

De kleurenfabriek

Een doffe, muffe geur dringt mijn neus binnen. Ik kijk rond en zie overal, maar echt overal kleuren. Ondertussen ben ik op zoek naar details. Iets wat inspiratievol is. Iets wat mijn stijl beschrijft. Ik trap op een kiezelsteentje en het maakt een knarsend geluid.



Eerste workshop fotografie

Onderweg naar Gent heerste er een angstige spanning over me heen, verscheidene vragen vlogen door  mijn hoofd: Ben ik hier wel de ideale persoon voor? Ga ik het wel graag doen, fotografie? Wat als ik hier niet goed genoeg voor ben? 
Toen ik aangekomen was aan de kaai voelde ik me al wat meer op mijn gemak. Het water geeft iets rustgevend. 
Ik werd vriendelijk begroet door de man die ons les gaat geven. We kregen een korte inleiding over licht, sensors, sluitertijd etc. Omdat ik geen spiegelreflexcamera had, maar er graag mee zou willen met leren werken, kreeg ik er één in mijn handen geduwd. Ik mocht hem houden tot de workshop is afgelopen (Deze duurt 4 weken! Ik was zo blij.).  Na de uitleg gingen we naar een oude fabriek waar we de theorie mochten toepassen. 
Dit is de kleurenfabriek.





















Ik ben nog maar net begonnen met "echte" fotografie en ik had nooit verwacht dat het zo fijn zou zijn.

10 opmerkingen :

  1. Klinkt als een geweldige ervaring! Echt zulke mooie foto's met zo'n mooi sfeertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je zoiets doet Klaartje! Gaaf dat ze je die camera even lenen tot de cursus is afgelopen! Je hebt echt al prachtige foto's genomen! Ik zou ook graag eens zo'n cursus doen, maar momenteel heb ik daar helaas geen tijd voor... Anders meteen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je er geen tijd voor hebt want het is een hele ervaring en je leert veel bij.

      Verwijderen
  3. Hééééé, waar is die cursus precies en kan je je er nog voor inschrijven? (: Dan wil ik die anders graag ook een keertje doen! Ontzettend tof dat je ook een spiegelreflex mee krijgt voor vier weken, wow! En wat een resultaat na één cursus al!! Je hebt echt talent Klaartje. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dankjewel! :) Ik weet niet of je je nog kan inschrijven maar je kan altijd een mailtje sturen. De cursus vind plaats op de Nebo boot in de Handelsdokkaai in Gent. Hier is anders een email-adres: wouter@fotograaf.gent en hier is de website: http://www.fotograaf.gent/

      Verwijderen