4.11.15

Schrijven met licht

Het water in het kanaal geeft  iets rustgevend. Ondertussen hoor ik de auto's voorbij zoeven en zie ik de lichtjes van de lantaarnpalen schitteren. Stapje voor stapje ga ik helemaal rondom de boot. Ik had een beetje schrik om te vallen. 
Momenteel klauter ik onhandig van een trap. Donker en kil. Dat is de ruimte waarin ik me bevind. Iedereen is nu beneden maar, we zien geen steek. Er knipt een lichtje aan. Overal hangen er elektriciteitskabels, voornamelijk in rood en groen. De verf op het plafond is een beetje crackelé, zoals ik het noem. We zijn er klaar voor. We gaan letterlijk schrijven met licht. 
(Deze foto's heb ik genomen tijdens de fotografieworkshop waaraan ik deel nam)








16 opmerkingen :

  1. Oh wat leuk! Ik heb dit ook een keertje geprobeerd met mijn neefje. Hij was wild enthousiast over het idee! Ze zijn echt heel erg leuk geworden! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, mooie foto's joh!! Lijkt me best moeilijk om te maken, ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is het niet zo moeilijk, je hebt een donkere ruimte nodig en een zaklamp. Je zet je sluitertijd op ongeveer 15 seconden en ondertussen dat de camera aan het aftellen is maak je leuke patroontjes met je zaklamp. Misschien zal ik hierover een artikel maken. :)

      Verwijderen
  3. Echt prachtige foto's, ik zou nog niet weten hoe ik eraan zou moeten beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat gaaf! Dat zou ik echt niet kunnen haha. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gaaf! Ziet er echt heel bijzonder uit, omdat je dit niet vaak tegenkomt (althans ik ben dit nog nooit tegen gekomen). Is dit alleen geschrikt voor een spiegelreflex camera of kan het gewoon ook met een mobiele camera? Sorry, het is een cliché vraag..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je het ook kunt doen met een mobiele camera. Als je kan instellen hoelang het duurt om de foto te nemen, denk ik dat het wel zou lukken. Ik ga het zelf eens uitproberen met mijn smartphone.

      Verwijderen
  6. Oh wat super tof Klaartje! Toevallig hebben we voor school met fotografie ook deze opdracht gekregen, alleen dan met tekeningen. Wel lastig om de sluimertijd aan te passen, maar dan heb je ook wel iets heel erg tofs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kei gaaf dit, haha. Ik kende de truc erachter wel al, maar toen had ik nog geen spiegelreflex, nu wel, ga ik dringend eens proberen, hihi! (: Een artikeltje hierover zou echt tof zijn! En wat leer je veel op die cursus, wow! (Ik ontdekte trouwens net dat ik je nog niet volgde op Bloglovin', oeps. Dat heb ik gelijk gedaan nu! :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dankjewel! Ik ben momenteel bezig met er een artikeltje over te schrijven, hopelijk zal dit helpen. :)

      Verwijderen
  8. De foto's zijn echt heel erg leuk! Ik had gedacht ook zoiets te doen, maar op je eentje en zonder statief is dit niet zo handig, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou echt van fotografie wat net weer even anders is dan normaal. Daaronder vallen dus deze foto's!! Zoals ik al zei, ik vind dit er echt zo gaaf uitzien!!

    BeantwoordenVerwijderen