8.3.16

DIY: bloemenkroon



Ik zet de kroon op mijn hoofd en voel aan de satijnen bloemenblaadjes, ze glijden langs mijn vingers en ergens diep vanbinnen voel ik me intens gelukkig. Ik zie de zon ondergaan door mijn vensterraam en zie de kleuren van het licht veranderen. Ik kijk terug naar mijn bureau en denk dat ik er weer een puinhoop van heb gemaakt.




Wat heb je nodig?
  • nep bloemen
  • schaar
  • lijmpistool
Hoe te maken:
  • Je neemt een bloem en het uiteinde bevestig je aan het begin van de stengel, nu heb je eigenlijk een cirkel. Zorg dat deze cirkel rond je hoofdomtrek past.
  • Plak het uiteinde van de stengel vast aan het begin van de stengel. (doe maar een dikke klodder lijm)
  • Neem een andere bloem en knip de stengel af.
  • Plak de bloem met het lijmpistool vast aan de cirkel.
  • Herhaal dit proces tot wanneer je tevreden bent met het aantal bloemen op je kroon.
  • Tadaa! Je eigen pinterest bloemenkroon.



















Bij de shoot van Rani hadden we ook bloemenkronen gemaakt. 
Een bloemenkroon geeft zo net iets extra aan de foto's. 
(Misschien een leuk ideetje voor een volgende shoot in de zomer?)

10 opmerkingen :

  1. Die zijn leuk!! Zo heerlijk fleurig en alvast een voorbode op de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, wat ziet dit er feestelijk uit. Super leuk bedacht. Heb echt zin in de lente nu <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh wat tof!! Inderdaad heel leuk voor bij een shoot, lekker vrolijk en lente-achtig (oh, wat heb ik trouwens zin in lente... zo'n kroon brengt je wel lekker in de stemming! :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw super awesome! goede voorbereiding op het festival seizoen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoo mooi! Het geeft echt een heel zomers gevoel :) Lijkt me inderdaad leuk voor tijdens een zomershoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gemaak! Zelf heb ik ook eens twee gemaakt, maar dan met kleine roosjes. De grote bloemen lijken ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh tof gedaan Klaartje! Wil ik ook wel eens proberen deze zomer, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze zijn zo leuk Klaartje!! Echt tof om in de zomer op te doen, nu ookal trouwens hihi'

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat superleuk en creatief. Lijkt me heel leuk voor de lente.

    BeantwoordenVerwijderen