23.10.16

DIY: zelf polaroid foto's maken

Ze hangen aan mijn muur en telkens ik er even langs loop, blijf ik even stilstaan bij deze mooie herinneringen. Je moet helemaal geen fuji film instax camera hebben om de leukste polaroid foto's te maken. Je kan ze ook gewoon zelf maken en dat is nog heel simpel ook. En weet je wat? Ik ga nu uitleggen hoe je dat doet:






WAT HEB JE NODIG?

  • fotopapier
  • printer
  • PicMonkey
  • foto's op je computer
  • schaar
HOE DOE JE DAT NU?

  1. Ga naar PicMonkey. Dit is een gratis fotobewerker
  2. Open de foto in PicMonkey
  3. Aan de linkerkant van je scherm zie je de opties  weergegeven als icoontjes bv: een vlinder, een toverstaf.
  4. Klik op het icoontje dat op een fotokader lijkt
  5. Het selectievenster opent en je kan kiezen tussen verschillende kaders, normaal is de zesde optie degene die je nodig hebt: 'Polaroid Frame'. Klik op deze optie.
  6. Je kan nu zalf kiezen hoe je foto in een polaroid kader er uit zal zien. Je kan het effect, kader, rotatie veranderen..
  7. Als je blij bent met je resultaat dam moet je op 'Apply' drukken.
  8. Klaar met de foto? Druk dan helemaal bovenaan het scherm op 'Save'
  9. Er opent een venster waarop je nog eens moet bevestigen dat je de foto gaat opslaan 'Save to my computer'
  10. Nu heb je je polaroid foto. Je kan er zo veel maken als je wilt. Ik open de polaroid foto's in een Word bestand en druk ze dan zo af op fotopapier. Tenslotte knip ik ze uit.

Polaroid foto's zijn ook altijd leuk om af te geven bij een verjaardag. Schrijf een leuk tekstje op de onderkant van de foto. Het maakt een cadeau net iets persoonlijker. Of je kan altijd je muur volhangen zoals ik dat doe. Veel plezier ermee!


9 opmerkingen :

  1. Zo handig en leuk! Soms wil ik een polaroid foto maken, maar was ik m'n camera vergeten, dit ga ik in het vervolg doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde het altijd eens proberen, maar het kwam er maar niet van. Met deze website moet ik er toch echt eens mee beginnen, handige tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk en simpel eigenlijk dit ga ik echt nog eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onlangs was ik wat op picmonkey aan het kijken en ik kreeg net hetzelfde idee als jou, haha! Vet handig is dit eigenlijk he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, zie ik daar nu een foto van onze allereerste blogmeeting?? (Lijkt zo onwijs lang geleden maar toch ook niet.) Man, ik ga me hier eens mee bezighouden want ik zit met het idee om een plank boven mijn bureau te hangen en daaronder dan met een touw polaroids te hangen, yay, thanks hiervoor Klaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaa dat is zo leuk! Ik maakte dat 'vroeger' altijd met paint haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOOOH Klaartje! Die foto van onze eerste meeting hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen