11.10.16

Projekt: wat nu na het zesde middelbaar?!


Zoals de titel verklapt begin ik aan een nieuw 'projekt'. Het is nog maar het begin van het nieuwe schooljaar maar dagelijks liggen er infobrochures van hoge scholen en universiteiten op mijn bureau. Ik loop al nu met mijn handen in het haar.



Ook moet ik constant de vraag aanhoren: Weet je al wat je volgend jaar gaat doen? Mijn antwoord: Iets leuks.
En dan krijg ik die vragende/starende blik van de persoon in kwestie omdat ik precies het meest idiote ooit heb gezegd. Mijn antwoord is nochtans niet zo moeilijk: ik wil gewoon iets leuks doen, iets dat me ligt en dat ik met veel plezier elke dag wil doen. Ik denk wel dat we dat allemaal willen?

Ik neem jullie dus mee met de  keuzestress dat ik als een weegschaal ervaar, mijn nieuwe ervaringen (zoals een kot zoeken ;) ), struggles en nog zo veel meer.
Zo probeer ik mezelf wat te helpen, maar ook jullie. Ik weet dat er onder jullie ook enkelen zitten die ook keuzes zullen moeten maken en natuurlijk hoop ik dat jullie me ook kunnen helpen met keuzes te maken. Zo helpen we elkaar weer.



Hebben jullie nu al tips? Of misschien zelfs al vragen?

10 opmerkingen :

  1. Tip: laat het niet bij de brochures die je krijgt, en ga zelf op zoek, want artistieke dingen zoals bv film en fotografie, daar vertellen ze je nooit over op school. En ga naar de SID-in beurs om met leraren en studenten te praten! Zo kom je meteen de sfeer van een school te weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt een hele goeie tip Lise, ik ga er zeker rekening mee houden. :)

      Verwijderen
  2. Voor mij duurt de keuze nog even (2 jaar) maar we moeten ook al open dagen en informatieavonden en zo gaan bezoeken. En die vraag 'weet je al wat je wil gaan doen?' krijg ik ook al regelmatig. Dat antwoord van jou ga ik voortaan ook geven ;) Heel goed idee om hier een projectje van te maken - ik ben benieuwd! Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gek dat jullie nu al bezig zijn voor over 2 jaar, ergens vind ik dat wel goed. :)

      Verwijderen
  3. Ga inderdaad vooral zelf op zoek! :) Op school lieten ze alleen maar vreselijk stomme (voor mij dan) keuzes zien..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me echt moeilijk om ineens een heel bepalende keuze te maken, 'iets leuks' is inderdaad wel een goed antwoord, je wilt toch niet heel je leven iets stoms gaan doen? Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij deze heb ik mijn antwoord ook al klaar op wat ik wil worden "iets leuks" want hoe in godsnaam kan je dat nu al weten? Ik heb dan nog wel een jaar extra tijd maar dan nog. Zou ik iets doen dat aansluit op mijn huidige richting of toch maar niet, zo lastig. Vertel me alsjeblieft zoveel mogelijk van alles dat je hebt geprobeerd, please! Want ik wil weten hoe je het meemaakt en alles en, tja. Gewoon omdat ik zelf zo'n groot vraagteken heb voor later.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal je over alles op de hoogte houden. ;)

      Verwijderen