28.11.16

Stadium van verwarring - fase 1: keuzestress

Het moest er ooit eens van komen: keuzestress. Soms denk ik er over na wat ik later wil doen of worden maar dit leidt enkel tot meer verwarring. Normaal vind ik altijd een oplossing voor mijn vragen maar deze keer niet. Dit is altijd het probleem geweest bij het kiezen van een richting. Zo frustrerend. Ik kan wel op mijn kop gaan staan. 🙌



Onlangs op school was er iemand komen spreken over wat na het secundair onderwijs. Zij heeft er voor gezorgd dat ik nog met meer vraagtekens ben achtergebleven. (Ik denk nu ook niet dat dat de bedoeling was.) De meesten van mijn klas weten wel in welke richting ze gaan zoeken zoals politie, criminologie, rechten, psychologie, ... 

Ik weet wat ik niet wil 😀:

- Veel wiskunde
- Veel talen
- Veel economie
- Veel politiek

Communicatiewetenschappen lijkt me super interessant maar het idee dat Analytische Wiskunde  een hoofdvak is schrikt mij af. (ik ben nu eenmaal geen held in Wiskunde)  Taalvaardigheid is ook nodig, als ik een andere taal spreek krijg ik daar stress van, voel ik me helemaal niet op mijn gemak. Ik moet zeggen dat door mijn huidige leerkrachten Frans en Engels het er niet op verbeterd is. (ik mag dat hier zeggen, die lezen mijn blog toch niet.) En is communicatiewetenschappen een niet voor de hand liggende keuze? Journalistiek lijkt me ook heel tof maar hoe zit dat dan in de toekomst? Beeldende vormgeving is nog zoiets maar ben ik daar creatief genoeg voor? 

Er is zo veel, misschien te veel.

Het enige wat ik weet, is dat ik graag in Gent wil gaan studeren en dat ik wil beginnen met een bachelor opleiding om daarna een schakelprogramma volgen zodat als ik dat dan alsnog wil een masteropleiding kan volgen.

Misschien moet ik gewoon minder denken en het laten rusten, maar dat is moeilijk. De tijd wordt korter en korter. 

Ik ga nog even op mijn kop gaan staan, ooit zal de oplossing wel komen. 


PS: ik vind het zo fijn dat blogger nu smileys enzo heeft. Kei wijs! 🍩🎂🐫🐙🌸

6 opmerkingen :

  1. Je zult vast een goede keuze maken, maar ik begrijp dat het nogal stresserend is, een vriendin van me, moet dit jaar ook al beslissen wat ze wilt gaan doen, en eerlijk gezegd, ben ik blij dat ik daar nog even de tijd voor heb! Het lukt je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist wel dat je nu symbooltjes kon uitkiezen bij blogger maar de smileys ha dik nog niet gezien, LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo moeilijk is het he? Ik heb nog 1,5 jaar tot ik de knoop moet doorhakken maar ik weet nog geen richting, alleen dat ik niet de bèta kant op wil. Inderdaad misschien even laten rusten en dan komen we er vast wel op! Liefs X
    (die smileys zijn zo leuk, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, een paar jaar geleden had ik echt precies dit! Een studie kiezen is ook echt niet makkelijk. Ik wist, net als jij, wél wat ik niet wilde, maar wat wel? Als ik jou was, zou ik er gewoon rustig over nadenken en misschien wat open dagen bezoeken. De goede studie komt echt vanzelf op je pad! (Okee, ik probeer even een zo kort mogelijke peptalk te houden, maar je mag me altijd een mailtje sturen.) Luvv

    BeantwoordenVerwijderen
  5. (JA OMG DIE SMILEYS, VEEL TE GRAAF OF NIE?????)
    Oh help je geeft me gewoon nu al stress. Ik heb zelfs al gezegd tegen mijn ouders dat ik nu al universiteiten en hogescholen wil gaan bezoeken, haha. Je komt er wel uit, voor beeldende vorming ben je écht creatief genoeg hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je moet zeker in Gent studeren, het is een zeer inspirerende stad 😊.
    Het kiezen van een studie lijkt me ook ontzettend stresserend, de gedachte alleen al. De toekomst is wat schrikbarend (wat een woord zeg), maar uiteindelijk komt alles toch goed. Veel succes alvast ❤ !

    BeantwoordenVerwijderen