31.12.16

arrivederci 2016

Gouden zonnestralen strelen mijn huid. Een gelukzalig gevoel en een vertrouwde warmte verspreidt zich over mij. 
Al dromend vergeet ik bijna dat ik op de weg aan het rijden ben. Dat heb ik altijd tijdens het gouden uur. Als de zon op haar laagste punt staat om de wereld te vullen met een magisch warm licht, werkt dat een aantrekkingskracht op mij uit. Dromen mag, maar we mogen de realiteit niet vergeten. En het besef dat 2016 gedaan is, is toch wel gek. Net als de zon gewoon ondergaat en de donkere nacht het licht dooft. Soms gebeurt het weleens dat ik gewoon allemaal herinneringen naar boven laat komen. Zoals in de films, maar niet zo melig. Dus dit was 2016:



IK LEERDE NIEUWE MENSEN KENNEN
En dat is geweldig. Vroeger had ik het lastig om me open te stellen voor andere mensen. Dat is nu passé composé. Soms denk ik dat mensen me wat vreemd zullen vinden. No problemo, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.


IK LEERDE MEZELF KENNEN
Dat is toch wel iets bijzonder. Die pubertijd is dan toch nog voor iets goed geweest buiten de pukkels en de kleren die te groot of te klein zijn. En eigenlijk kwam dit door één stomme reden. Eén ding dat compleet mijn leven veranderde. Het kwam in mijn leven en (hopelijk) laat ik het nooit meer los. Mijn camera, mijn beste vriend. Het is gek hoe 1 passie je totaal kan laten openbloeien. Mijn camera was een beetje mijn therapie tot zelfaanvaarding. Ik heb geen psycholoog nodig, ik heb mijn camera!


MIJN FOTO'S EVOLUEERDEN
En ik kan zeggen dat ik daar wel trots op ben. Beetje bij beetje leerde ik de technieken onder de knie. Random op de grond gaan liggen of mij gewoon in een ongemakkelijke positie wurmen, zijn mijn beste tips voor mooie foto's.

HET GOUDEN UUR
Hoeveel keer dat ik de zon niet vermeld in een blogpost, bijna elke keer. Dat komt omdat ik een speciale band heb met zonsondergangen. Het is gewoon zo mooi en ik smelt erbij.

KANSEN
2016 heeft mij bijzonder veel kansen aangeboden: ontmoeten van nieuwe mensen, fotoshoots, samenwerking met duifhuizen, werken aan de zee, het ontdekken van mezelf, en nog zo veel meer.

Ik ben ontzettend nieuwsgierig wat 2017 te bieden heeft. 
Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar! En een 2017 vol leuke verassingen.




12 opmerkingen :

  1. Je hebt echt prachtige foto's genomen! Vooral die met de maan. Fijn om terug te kijken met zulke mooie dingen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's! Een heel fijn jaar toe gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's heb je gemaakt, zeg. Mooi dat je je 2016 zo op een rijtje hebt gezet. Ik hoop dat jouw 2017 heel mooi gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. J hebt zoveel moois gedaan en gemaakt dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't ziet er naar uit dat je een leuk jaar hebt gehad! Fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi jaar was 2016 voor je, zo te zien :) Die foto met de zonsondergang, moooi! Voor jou ook alvast een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een prachtige plaatjes! En ik ben het helemaal met je eens: dingen als een blog en een camera kunnen je leven zoveel beter maken, en niet in het minst je zelfbeeld! Een heel gelukkig 2017<3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je foto's zijn altijd ontzettend mooi!! En ik heb hetzelfde met het gouden uur, het is zo mooi! Hele fijne post dit! Fijne jaarwisseling <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit is zo'n fijn lijstje Klaartje, oh, zalig om te lezen dit. En je hebt precies gelijk over dat je soms niet meer nodig hebt dan gewoon een camera ter therapie, hihi. Ik kreeg gelijk herinneringen terug toen ik las "op de grond gaan liggen", haha, cute. <3 Zo blij dat ik je heb leren kennen (en je bent helemaal niet raar, je bent leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk lijstje! De beste camera posities zijn nooit comfortabel, haha! :) Ik wens je een geweldig 2017! xx.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi lijstje :) Zo leuk om je te kunnen ontwikkelen! Vooral in fotografie en bloggen merk je vaak dat als je terug kijkt naar oude posts, dat je echt vooruit gegaan bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahh, goed jaartje, 2016 :) & een heel fijn lijstje! Happy 2017!!

    BeantwoordenVerwijderen