3.12.16

Mijn ingrediënten voor een fantastisch avontuur

Mijn hartslag gaat sneller en sneller. Ik neem alles in mij op: de omgeving, de waardevolle momenten die zojuist zijn gemaakt en het gelukzalig gevoel dat ik krijg. 
Dit zal ik voor eeuwig onthouden.
Een avontuur dat is het leven. En ik hoop dat dat zo zal blijven. Want zo geef ik zin aan mijn bestaan.




Ik geef jullie mijn ingrediënten voor een fantastisch avontuur:


1. Het begint allemaal met nieuwsgierigheid. Een gezonde portie nieuwsgierigheid is de basis van het avontuur. Voor diegene die niet weten wat nieuwsgierigheid is, wikipedia is je beste vriend, ahum (keel schrapen) : 'Nieuwsgierigheid is een natuurlijk onderzoekend gedrag dat voorkomt bij de mens en vele andere diersoorten, en is het emotionele aspect van levende wezens dat leidt tot verkenning, onderzoek, en leren. Met de term nieuwsgierigheid kan zowel het gedrag als ook de onderliggende emotie worden bedoeld.'

2. Het plan: het plan is dat er geen plan is.
Foto van Britt

3. Verleg je grenzen: kom naar buiten! Neem de trein, fiets, auto, ... en ontdek nieuwe plekken.
4. Durf: Durf mensen aan te spreken, durf in het midden van het station op je buik te liggen om die ene perfecte foto te trekken, doe gewoon wat je graag wilt doen.


5. Laat je verwonderen: geniet van je avontuur en leg het (eventueel) op beeld vast.

6. Goed gezelschap: want wat is er nu leuker dan dit avontuur te delen met mensen die je graag rond je hebt.




Wat zijn jouw ingrediënten voor een fantastisch avontuur?





9 opmerkingen :

  1. KLAARTJE, haha, geniaal dit. Echt, dit vat alles zo leuk samen. "Het plan is dat er geen plan is", precies dat ja. (Waar is die tijd trouwens dat ik dat plattegrondje mee had?) Weet je, dat is ook echt gewoon het dingetje, mensen aanspreken want dat is hoe vele dingen ontstaan, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk geschreven Klaartje! En je foto's zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk geschreven! Avontuur is helemaal niet zo moeilijk om op te zoeken, maar je moet het maar net op die manier kunnen zien en kunnen beleven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zo'n leuk artikel, met prachtige foto's! Die eerste vind ik zo mooi, wat een aparte en mooie plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk artikel! Tips 3 en 4: Buiten komen en nieuwe dingen durven doen vind ik het belangrijkste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zo'n fijne, inspirerende post, heel leuk :)!

    BeantwoordenVerwijderen