23.1.17

Salut vsco. Welkom Lightroom!

Langzaam begint de zon van haar hoogste punt af te wijken. Ze komt zo laag te staan dat ze ons verblind. Ondertussen staan mijn 2 modellen te bibberen van de kou. Wat ook wel normaal is als je weet dat het 0 °C was en ik ze vroeg om hun jas uit te doen. Maar alles voor de fotografie. ;)



Ondertussen volg ik een fotografieworkshop over Lightroom. Ik kan eindelijk afstappen van de vscofilters en nu echt mijn 'eigen stijl' creëren. 
Vroeger importeerde ik eerst mijn foto's op mijn computer, dan comprimeerde ik ze met een programma, daarna verplaatste ik de foto's die ik wou bewerken op dropbox om ze dan vervolgens te downloaden op mijn gsm en te bewerken met vsco. 
Amai dat was een grote boterham. 
Nu is het veel praktischer en leuker, zeker met alle opties die Lightroom heeft. Gewoon de foto's importeren en bewerken. 
Het is steeds nog wat zoeken en ontdekken maar ik ben wel super blij met de resultaten die ik van mijn vriendinnen heb genomen. 







Wil je meer foto's zien van deze shoot? 
Je kan altijd een kijkje nemen op mijn fotografieblog.  (schaamteloze zelfpromotie)

Hebben jullie toevallig tips of vragen over fotografie? 
Ik leer graag bij en help ook graag anderen. :D

16 opmerkingen :

  1. Wat een mooie foto's Klaartje! Ik gebruik sinds begin dit schooljaar ook lightroom en wil echt niet anders meer, zó fijn. Al doe ik er wel voor op instagram vaak een vsco-filtertje over. Ik ga nu een kijkje nemen op je fotografieblog! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's die ik nu al heb gezien zijn prachtig bewerkt! Sowieso zijn ze eigenlijk heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOOOOW, hoe fotogeniek zijn je vriendinnen wel niet? ((: Kei schone foto's! Oh en waar volg je die lightroomcursus? Heb je er al veel bijgeleerd? Want ik ben te tam om altijd over te zetten van laptop naar gsm naar laptop, ook omdat de kwaliteit zo hard afneemt weet je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg ze op de Nebo - boot in Gent en ik leer super veel bij! Sfeer en gezelligheid is er ook. :)

      Verwijderen
  4. Haha dat importeren, dan via dropbox op je telefoon zetten en dan weer terug naar laptop herken ik haha. Maar sinds een week heb ik eindelijk het hele adobe pakket dus ook eindelijk Lightroom yeah! Ik twijfel om de presets van vsco te kopen, maar ze zijn zo duur en ik wil uiteindelijk toch een eigen stijl ontwikkelen maar die standaard presets zijn wel makkelijk en altijd handig, haha struggles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken me helemaal in jou! :) Het is super verleidelijk om met die vsco presets te werken maar ik vertik het om te doen. Ze zeggen oefening baart kunst. ;)

      Verwijderen
  5. Wauw, prachtige foto's heb je gemaakt, talent!! Ik bewerk m'n foto's ook altijd via lightroom, maar voor ze op instagram gaan, gaan ze nog wel even door vsco heen, om t allemaal wat extravaganter te maken :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik, vsco geeft echt een mooi effect aan je foto's. :D

      Verwijderen
  6. Zo'n mooie foto's, ik heb hetzelfde probleem met vsco, misschien moet ik ook maar overschakelen op lightroom...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aah wat gaaf! Ik ben heel benieuwd wat je allemaal leert op zo'n cursus! De foto's zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's! Ik bewerk mijn foto's nu nog met VSCO en daar red ik me nu nog wel prima mee, maar het lijkt me wel gaaf om ooit nog Lightroom te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een supermooie foto's! Ze zijn zo mooi licht :) Komt dat door je fotografiekunsten of heb je dat zo mooi kunnen bewerken met lightroom? Je manier van foto's maken vind ik trouwens echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je zo'n workshop volgt! Ik zou ook heel graag eens een workshop doen in verband met fotografie, maar het is zo druk de laatste tijd! Wat leuk dat je vriendinnen model wouden spelen, het resultaat is superleuk geworden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe dat ook nog steeds met vsco haha, maar misschien moet ik eens overstappen naar wat nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen