26.7.17

DIY: polaroidhanger

Mijn raam vliegt open, een stevige windbries komt mijn kamer binnen. Papieren vliegen in de lucht maar de polaroidhanger danst mooi mee met de wind. Precies zoals het hoort.



Materiaal?

Wat heb je nodig voor de polaroidfoto's:
- fotopapier
- printer
- canva (gratis programma op de computer)


Wat heb je nodig voor de hanger:
- polaroidfoto's
- washitape
- touw
- bamboestok


Hoe ga je te werk?

Voor de polaroidfoto's
Niet iedereen heeft de befaamde instax polaroid camera. Je kan polaroidfoto's gemakkelijk zelf maken a.d.h.v. het gratis computerprogramma canva (je moet wel een account maken voor het programma te gebruiken).
Creëer een nieuw leeg werkblad en type in de zoekbalk polaroid. Je vindt verschillende soorten polaroid foto's. Zelf vind ik het gemakkelijk om mijn blad in te delen in 9 polaroidfoto's. Wanneer ik mijn orde bepaald heb, vul ik de 'frames' op met de foto's die ik er in wil.

Oké de polaroids zijn klaar dus kunnen we ze downloaden en vervolgens afdrukken op fotopapier. De laatste stap is dan om de foto's uit te knippen.


Voor de hanger
1. Bepaal de lengte van je touwtjes, ikzelf heb er drie gebruikt.
2. Bepaal hoe je je polaroidfoto's wilt hangen.
3. Met behulp van plakband bevestig je de foto's aan de koordjes.


4. Aan het begin van het touwtje maak je een lus met een knoop zodat je deze aan de bamboestok kunt hangen.

5. Aan het uiteinde van het touwtje kan je parels hangen

6. Knip juist nog één groot stuk touw af en maak er 2 lussen met een knoop in zodat je de bamboestok omhoog kunt hangen.

Ziezo je hanger is klaar!

Zelf heb ik deze hanger gemaakt voor de negentiende verjaardag van één van mijn beste vriendinnen. Zelf vind ik het leuk om iets gepersonaliseerd af te geven en dit heeft duidelijk gescoord. ;)

6 opmerkingen :

  1. Wat een toffe DIY! Superleuk hoe je zoiets gepersonaliseerds kunt geven :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Dat zou ik ook nog op hangen in ons huis ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind dit echt heel leuk! zeker lief als kadootje :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aw hoe cute is dit wel niet!! Hoe kom je toch steeds op die leuke diy's klaartje. ((:

    BeantwoordenVerwijderen